Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse   Marraskuu 21st 2011, 14:12

Tarvittas nyt vähän neuvoa. Elikkäs me lenkkeillään kahden koiran kans useamman kerran viikossa metsässä niin että saavat juosta mielin määrin. Pysyvät hyvin lähettyvillä ja tottelevat ODOTA ja TÄNNE käskyt. Koirien ohitukset on mennyt aina hyvin, eli kunhan tarpeeksi kaukaa päästään kiertämään niin saavat olla irti, eivätkä lähde toisten perään. Nyt kuitenkin viime aikoina on kaksi kertaa sattunut niin että metsässä on tullut toinen koira ( irti ) vastaan omistajansa kanssa, ja tämä vieras koira onkin lähtenyt meidän perään omistajan kielloista huolimatta. Näissä tilanteissä vanhempi puolitoista vuotias Willy on alkanut räyhäämään toiselle koiralle ja juoksee sitä kohti ja samalla haukkuu sillai tasaisesti yrittäen häätää sitä vierasta koiraa pois.

Olen itse yrittänyt käskeä omat koirat pois ja mennyt itse väliin että saisin häädettyä toisen koiran pois, mut samalla sit Willy tulee ja yrittää yhdessä mun kans häätää sitä pois. Sit kun toinen koira lähtee pois niin Willylle jää tuo haukkuminen päälle, eli haukahtelee muutaman sekunnin välein. Pentu 5 kk pysyy pois näistä tilanteista ja mietinkin et puolustasko vanhempi sit sitä? Miten tuossa pitäis sit toimia? Ottaa Willy kiinni, pitää se mun takana ja minä häädän vieraan koiran? Tätä ei siis tapahdu, jos vieras koira ei tule meidän luokse. Pitäsköhän meidän tulla kans tekemään teidän kans häätöjä niin sit saisin ainakin onnistuneen häädön alle??
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 46

ViestiAihe: Vs: Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse   Marraskuu 21st 2011, 14:20

Joo meillä porot tekee samaa jos liian lähelle ehtii vieras koira enkä saa häädettyä ne lähtee mukaan mut siinä sit karjun omille ja karjun vieraalle ja yritän vain selvitä hengissä,,yleensä alan keräämää omia koiria kiinni jos näyttää tilanne tukalalta,,sit on helmompi keskittyä siihen vieraaseen koiraan,,
ja aina kun on joku koira häädetty koirat on vähän kuumia sen jälkeen,,riippuu tilanteesta mää vain jatkan matkaa ja karjasen suut kiinni ym.,,ja sit ne rauhottuu pikku hiljaa,,
jos kerkeen häätää ajoissa noi ei lähe mukaan ovat mun vieressä,mut tosiaan jos vieras koira hyppää jostain nenän eteen koirat ehtii reagoimaan ennen minua ja lähtevät ensin ite häätämään ennen ku ite tajuan

Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse   Marraskuu 21st 2011, 14:47

Mulle on kerran tapahtunu vähän samanlainen tilanne, irtokoira kaasutti paikalle sellasta kyytiä et en kerenny tehä yhtään mitään. Sen omistaja tuli perässä, sillä oli sakemanni hihnassa mukana lisäksi joka ei kuunnellu pätkääkään, vaan haukku remmissä sillä. Irti oleva koira tuli suoraan kohti, hiljaa oli muistaakseni. Onneks sillä omistajalla toinen oli kiinni. Mä olin sillee huonoissa asemissa, et se koira tuli takaa päin ja omat oli sen ja mun välissä. Olin ite siis kauimmainen koko tilanteessa, en mitään ehtiny tekemään. Karjuin kyllä mut en älynny ees heittää remmillä sitä kohti tulevaa. Omat toimi kyllä (hehheh joo), nuorempi hääteli vieraan koiran pois ja vanhempi paahto karkuun. Sain onneks huudeltuu omat takasin, ja sen irtokoiran omistaja sai sitten omansa kiinni. Joka ei kuunnellu yhtään, tuurilla tais sen kiikkiin saada. Ja toinen huutaa remmissä. Pikkasen kaoottinen tilanne, kunnes mun koirat oli mun vieressä ja sillä ne elikot kiinni. Omat siinä vaan tökötti mun lahkeessa, en ees tajunnu laittaa kiinni niitä. Se nainen pyyteli kauheesti anteeks, asiallisen oloinen oli kyllä, ja nolon näkönen. Sano vaan, että kun se irti ollut on vasta puolvuotias niin on vähän vielä tommonen....en viittiny sanoa että niin on mullakin tämä toinen:D
Siitä sit matka jatku...
Mut jäi sillon aluks mietityttää, kun en mitään kerenny tekemään. Sai nuorempi häätää vieraan pois, ja toi toinen tosiaan kiiti häntä suorana puskaan. Totteli ne onneks sen että sain ne tulemaan takasin, mut ei tainnu ihan hirveen hyvin mennä...paitsi se loppu, kun noi takasin tuli ja sit vaan kökki mun jaloissa. Irtokoira ei siinä vaiheessa enää rohjennu tulla kovin lähelle...siinä sit sille karjuin. Mut se meni sillee, eikä se miettimällä siitä muutu. Ens kerralla yritän olla nopeempi, jos omat sais kiinni äkkiä niin vois keskittyy häätelyyn. siinä tosiaan saaki olla nopea...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse   Marraskuu 21st 2011, 14:51

No hyvä et tuo meidän tapaus ei tunnu ihan kauhealta ongelmalta. Ihmetytti vaan et miten se on tuollai alkanut käyttäytymään ja kun alkoi nyt pennun tullessa, tosin aiemmin vieraat koirat ei ole tulleet luokse asti. Mut pitää varmaan alkaa väsäämään kolinapurkkia metsälenkeille mukaan niin on ainakin jotain millä toisen koiran voi häätää pois kun noita alkaa vastaan tulemaan..
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse   Marraskuu 22nd 2011, 11:37

mä oon miettiny jos tollai kävis ! karjuisin varmaa omille et perkele et mene ja juoksisin tyylii ''välimaastoon'' ja sit häätäsin pois... mm..
kerra oltii kivikon kentäl ja siin oli joku belggari omistajansa kans ja sit se pääs silt vapaaks (mul oli tietty omat kans irti) nii kerkesin reagoida nopeesti nii sain häädetty sen veke eikä noi tehny mitää, anto mun hoitaa sen. vilistä ihmettelin ettei lähteny egoo, sera oli kesäl joku puolvuotias nii eihä se mistää mitää tajunnukkaa. :)
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse   

Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: