Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Oma koira hyökkää päälle

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Täpläkäs
En enään jaksa kuulla sanaa koira

Viestien lukumäärä : 2060
Ikä : 45

ViestiAihe: Oma koira hyökkää päälle   Marraskuu 12th 2011, 21:55

Nyt meni taas niin hermot ja vitutus (anteeksi) asian tiimoilta on ankara. viha1

Meillä on siis tämmöinen ongelma (ja koirana cavalier uros 5v):
Koira löytää ulkoa useimmiten, jotain sellaista, mitä ei saa pistää suuhunsa. Onneksi ei tähän menessä mitään vaarallista, mutta kerta se ois ensimmäinenkin. Myös sisällä tänään murisi mulle pudonneesta muovipussista, mikä onkin vaarallinen. Riitti ottaa etäisyyttä ottamalla koiraa niskasta ja sen nenän alta pussi, mutta koira ei tuosta niskasta ottamisesta reagoi, koska hänen mielestään on hänen oikeus murista. Meillä ON johtajuusONGELMA. Tämä "puren" on alkanut silloin kun koira oli 5kk:tta ikäinen, ja minä tyhmä uskoin koiran varoitusmurinaa, sen yhden kerran. Ja sitten aina, kun tilanne on päällä, koira ei usko minkäänlaisia käskyjä. Niin ja sitten on sekin, että läheskään kaikkeen ns. mielenkiintoiseen kiellettyyn koira ei edes reagoi, ja silloin yleensä uskoo, jos ehdin sitä kieltää, jos näen sen mahd. kiinnostavan roskan etukäteen.

Sitte kun kumarrun, että ottasin pois koiralta, se murisee uhkausmurinaa ja puree, jos menen ottamaan. Oon kai nössö, koska en halua, että koira purisi. Usein tilanne jatkuu vielä niin, että koira hyppää minua vasten haukkuu ja murisee. Purisi, jos olisi jotain mihin ylettyisi.

Minä sitten en taas tuossa hyppäämistilanteessa, enkä muutenaan saa koirasta sellaista otetta, että se vaikka pelästyisi taikka jotain. Sitten kun annan koiran vain olla tilanne menee ohi. Jos koira on löytänyt vaikka käytetyn nenäliinan, niin kuin useimmiten se nielee sen, että varmasti en saa sitä otettua.

Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa? Vai onko peli täysin menetetty? Olen myös tässä vuosien varrella yrittänyt asennoitua asiaan,että tämä on loppuelämän ongelma minun ja koiran välillä.

On ajatuksena mennä tästä ehkä Kirsille, jos tilannetta voi vielä mitenkään auttaa.

Tulipa tästä taas pitkä, toivottavasti edes joku ymmärsi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Oma koira hyökkää päälle   Marraskuu 13th 2011, 16:54

no tohon isoon ongelmaan (johtajuus) tarviit jotaan muuta kautta apua, mutta nyt näin "ensiapuna", niin meillä kun tuo pentu on ihan pirun ahne ja se myös vetää kitusiinsa kaiken, mitä näkee, niin olen ottannu ite sen linjan, etten noteeraa sen syömisiä mitenkään. me nyt tietty asutaan maalla ja täällä ei mitään kovin kummosia roskia syötäväks edes ole, toisin kun varmaan teidän nurkilla. mutta siis jos meillä pentu jotakin syötäväks kelpaavaa honasee, ite vähän vilasen, mikä se on ja jos nyt on joku paperi tollo tai vastaava, mikä meidän kokoluokan koirasta kyllä ulos tulee, niin en reagoi mitenkään. penska kun tekee sen, että jos se huomaa, että "nami" uhkaa lähtee mulle, se nielee sen ihan varmasti. tällä konstilla on saatu aikaan se, että se ei oleta mun vievän sen suusta mitään, joten jos sillä nyt joskus sattuu jotain vaarallista suussa olemaan, saan sen pois ilman, että se ensimmäisenä yrittää niellä sen ja lähtä karkuun. eli annan sen syödä aikalailla kaiken, puutun vasta ns. hätä tilanteessa.
Täpläkäs

ViestiAihe: Vs: Oma koira hyökkää päälle   Marraskuu 16th 2011, 19:41

Kiitos Tiina.
Ehkä täälläkin annan papereitten mennä koiran kitusiin ja annan sille sitten aina ongelman jälkeen lorauksen öljyä, että tulee paremmn ulos.
Pitää nyt miettiä mitä asialle tekee joskus tulevaisuudessa vai annanko vaan olla.*Pistää mietintämyssyn päähän*.
Näytä käyttäjän tiedot
Täpläkäs

ViestiAihe: Vs: Oma koira hyökkää päälle   Joulukuu 10th 2011, 20:14

Eilen oli taas yhteenotto. Tälläkertaa sain koiraa niskasta kiinni. Koira murisi ja silmävalkuaiset vaan vilkkui._mutta ei purrut_vaikka oman nenäni laitoinkin lähelle koiran kuonoa. On toi voimanpesä, se kun luulee olevansa pomo, niin hitsi en saa sitä selälleen,kun niskanahasta pidän,ettei se tule päälle tai karkaa. Niin ja kun toista kertaa olin menossa siis makkariin, jossa koira uhitteli, niin sel joka totteli, kunhan vaan katteli kaulapitkälle, että "ai, tonne toi akka vaan menee" (hyvä minä.) Vaan kokonaiseuudessaan tää ongelma ottaa niin pattiin minuu.

Ja hitto oon hukannu mun paineilman. Se oli liiotellusti 100 vuotta tossa eteisen lipaston päällä, ja nyt se on jossain.
Jotenkin nousi taas mieleen, kun muistin suhinan, että jos se vaikka auttaisi aikojen jälkeen. Ostin sen Kirsiltä v.-08.
Näytä käyttäjän tiedot
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Oma koira hyökkää päälle   Joulukuu 10th 2011, 22:21

Ootko siis käynyt Kirsillä jo aikaisemmin? Mene ihmeessä uudestaan, jos et saa tilannetta hallintaan omin voimin. Tuo ei todellakaan tarvitse eikä pidäkään olla loppuelämän ongelma, eihän siitä elämästä muutoin nauti sinä eikä koira.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Oma koira hyökkää päälle   

Oma koira hyökkää päälle
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: