Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Eeva & Ninni
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa

Viestien lukumäärä : 145

ViestiAihe: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 4th 2011, 10:59

Kuulkaa, laitan nyt silläkin uhalla, että mä itse mokailen. Koiraahan pitää siis kieltää tuijottamasta sitä vastaantulevaa ( koiraa, vaunuja, hiihtäjää ja ties mitä)jo hyvissä ajoin, ettei pääse kierroksille. No mä olen huomannut, että kun annan Ninnin "katsoa" ( kyllä vähän pidempään kuin 5 sek.) niin se onkin ihan rauhallinen kun mennään ohi????? Vai onko nyt käynyt niin, että mä kiellänkin sitä tavallaan turhaan heti ( siis ettei sillä ole aikomustakaan nostaa meteliä tms)? Toisaalta, testasin, että kielsin, niin se oli heti rauhattomampi??? Viisaat??? :talvi2:
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 46

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 4th 2011, 11:09

no ei ne koirat tyhmiä ole:)ne on oppinu ku heti kiellät kattomisesta niin siellä varmaan on joku,,en miekää reagoi katteleluun ja jos ny törkeesti tuijottavat niin mää murahdan,se on paljon tehokkaampi ja näppärämpi koiralle joka varsinkin on oppinu sanan EI ja joku tulee:)
olen asiakkaillekki sanonu että alussa on opittava ero tuijottamisen ja kattomisen väliltä mutta ku lenkit alkaa sujumaan eikä koira enään oikeesti tee mitään,,hulluksihan sitä tulee ku koko ajan joutuu eitä sanomaan vaikkei edes tartteis,,sit koiraki jo menee sekasi että mitä se varulta jo sanoo ei vaikken mitään teekkään,,
hei mulla itellä on 4 tuijottavaa koiraa,,no mitä sitten,,,antaa tuijottaa(ja yleensä se vastaantuleva koiraki on tosi provo tällöin)kunhan ne kävelee ohi eikä lähe siitä kiitämään minnekkään,enhän mää muuta kerkeis lenkillä ku eitä huutaa minuutin välein,,mut jos alkavat ihan törkeellä tavalla tuijotteleen(olen jo omista koirista oppinu sen tuijottamisen ja tuijottamisen,sit murahdan että ny ku vielä lopetat niin kerkeet,ja se loppuu siihen ja matka jatkuu sit joko toisenlaisella tuittamisella tai sit ne vain hengaa ja menee)
Mää oon huomannu että ihmisille jää tapa reagoida aina ku ne näkee koiran ne sanoo jo etukäteen vaistomaisesti ei:)

Eeva & Ninni
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa

Viestien lukumäärä : 145

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 4th 2011, 11:21

Huh, just näin, mutta mä vaan oon aina sellainen "kaikenvaralta" -tyyppi :talvi2: Täytyy vissiin relata itse vähän nauru Mulla ei selvästikkään riitä vielä tämä neljän vuoden koirakokemus ( siis tuohon koiranlukemiseen....), mutta ehkä mä en enään 10 vuoden kuluttua enää jahkaa näitä nauru
Näytä käyttäjän tiedot
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 4th 2011, 11:36

sen verta vaan, että meillä ku on kaks ihan erilaista otusta, toimin niitten kans tossaki jutussa iha erilailla... eli toi yyber kova vanhus saa kattella ja jopa tuijotella, se ku ei ikänä ole yrittänykkä silti syöksyillä mihkä, tai nostellu karvojansa.... vaikka se kuin tuijottelis ja vaikka vastaantulija rähisiski, ei toi tee mitään, kuha lompsii siinä hihnan mitalla penkereellä, joten tuijotelkoon mun puolesta... tosta jätkästä taas tiijän, et jos sen tuijottelua ei katkase alkuunsa, se saattaa alkaa nykiin vastaantulijaa kohti (varsinki jos on narttu, toi kun on vielä leikkaamaton, ni nartut vaan on pop), rähinää se ei harrasta, mut ku kiloja on se 60, en rupee vetoleikkiin sen kans, vaan katkasen sen tuijottelun jo alkuunsa, jollonka toi ei enää noteeraa sitä vastaantulijaa... sitäkä ny ei onneks kiinnosta muut, ku toiset koirat ja niissäki lähinnä leikkaamattomat nartut tai rähisevät urokset...

mut siis ite näitten kans honassu sen, et toiki riippuu iha koirasta, miten tulee toimittua... edesmenneen sakun kanssa olin vielä nipompi tuijottelusta, ku tän nykysen jätkän, koska se saku alko nimenomaan rähinän, jos sitä ei katkassu heti... tää lansu taas saattaa vähä kattookki, mut antaa silti olla ja vanha rouva taas saa mun puolesta tuijotella niinku tykkää...
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 4th 2011, 18:03

Mie kans enemmän nykyään murahdan, tai sit en kiellä ollenkaan katon vaan mitä jätkä meinaa (siis en kato koiraa mutta en piittaa). keksin uuden ajattelutavan että olen päättänyt, että jos olen 3 v taluttanu sitä niin se OSAA kävellä kunnolla tai sitte on osaamatta :D Oivallus tapahtui (taas- oivallan samat asiat puolenvuoden sykleissä kun unohdan entiset) ku murahdin sattumalta tarpeeksi napakasti ja se on senjälkeen ollu kunnolla. Ja oikeestaan siks mää murahdan ku se kävelee keskellä tietä, eikä kuuntele "reunaan" käskyä. Tosin annan nyt siitäki armon koska se vihaa pikkukiviä tiellä, siksi se on sille niin vastenmielistä.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 4th 2011, 21:02

joo, mieki käytän tota murahusta oikeestaan pelkästään... jossaki muussa ketjussa siitä kait jo mainittinki, mut meijän jätkä toimii paljon paremmin murahuksella, ku millään käskyillä... kaiken puheen (sano sen sit millä äänen sävyllä hyvänsä...) se ottaa vaan huomiona ja positiivisena, joten meillä vaan muristaan, jos jotaki pönttöillään... jälleen kerran vanhuksen kanssa eri juttu...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 5th 2011, 10:06

Mulla on vähän tilanteesta riippuen. Joskus koira tuijottaa, mut on sen olonen, että ei kyllä oo mihkään menossa. Sillon en aina kiellä. Kyllä se jotenkin vaan huomaa, koska se vähän vaan tuijottaa ja koska törkeesti tuijottaa. Vaikee sellittää... mut jos siitä vähän vaan tuijotuksesta alan kieltämään, niin rauha ja foxy ottaa siitä kierroksia, kun alkavat kuvittelemaan että jotaki kamalaa on oltava, meikäläinen kerta keiltää. Niilolle on ihan sama,että mitä teen ja paawo ei tuijota kuin pahat mielessä, hah.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   Huhtikuu 5th 2011, 18:24

Hei mä tunnistin Oonan tuosta. Se siis monesti oikeesti tuijottaa vastaantulevia pää ja korvat pystyssä (ei ole todellakaan mitään rentoa katselua). Ja aiemmin kun kielsin siitä, niin ohitukset olivat silloin aina paljon rauhattomampia. Kun lopetin tuohon edellä mainitun kaltaiseen tuijottamiseen reagoimisen, niin Oonakin menee rauhallisesti minkä tahansa vastaantulijan ohi ja on siis ihan rento siinä itse ohitustilanteessa.

Mulla raja menee siinä, että jos Oona hidastaa vauhtia tai alkaa nostaa häntäänsä, niin silloin murahdan kerran oikeen tosissani.
Ja sitten taas jatkuu matka ihan kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Ja niin se aina sitten menee, että mennään ohi remmi pitkällä ja löysällä dad5

Joskus kun vastaantulija on haastavampi (meillä sellainen on isot räyhäävät koirat), niin vaatii tosi paljon multa itseltäni että luotan Oonaan (eli en keri hihnaa lyhyemmälle tai rupea tekemään muitakaan ylimääräisiä toimenpiteitä). Mutta tää luottamus on palkittu. Nimittäin jos rupeaisin siinä häsläämään, niin voisin olla varma että ohitus ei todellakaan suju kovin mallikkaasti.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta   

Kieltäminen katsomisesta /tuijottamisesta
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: